Tomasz Zuzański – historia prawdziwa
Zaczęło się od niejasnej fascynacji obrazami, ale nie od strony odbiorcy, a twórcy. Jako dziecko pragnąłem mieć wpływ na przedstawiane dzięki nim historie. Zacząłem realizację marzeń od pracy nad wykształceniem – projektowałem strony www, zainteresowałem się grafiką i animacją. Nagrywać zacząłem dopiero kilka lat po studiach, co dało mi czas na oswojenie się ze stylem i wymaganiami, jakie stawiałem przed własną twórczością.
Teraz tworzę reportaże wideo, filmy eventowe, kreatywne formy promocyjne, a wśród nich animacje reklamowe. Włączanie do projektów elementów specjalnych, jak fotografia poklatkowa (timelapse, hyperlapse) stanowi integralną część mojej pracy, również od strony artystycznej. W tym ujęciu marketingowa narracja audiowizualna, łącząca klasykę z postnowoczesnością, film reklamowy z animacją, ma dla mnie szczególne znaczenie.
Produkcja filmowa w rzeczywistości przesytu, gdzie sztuką nie jest już generowanie bodźców, a umiejętne ich ograniczanie to wyzwanie. Dlatego w realizowanych projektach wykorzystuję możliwości techniki oraz wypracowane tricki pamiętając, że gotowy produkt ma trafić do odbiorcy, zaintrygować go i poruszyć. Doceniam to co proste, naturalne i przejrzyste. Podczas opowiadania historii moich klientów oraz ich marek, za pomocą filmu i animacji reklamowej buduję obraz bardziej plastyczny i praktyczny.
Nigdy nie przestawałem uczyć się nowych technik tworzenia produktów audiowizualnych, kręcenia materiałów oraz montażu tak bogatych form, jak filmy wizerunkowe. Katowice i okolice to region, gdzie intensywnie realizowałem pasje i nabywałem doświadczenia. Wierzę, że to one i towarzysząca im chęć rozwoju pozwala przełamywać bariery. Umiejętność kształtowania mądrych, autentycznych form wizualnego wyrazu sprawia, że przekaz dociera do odbiorców jeszcze efektywniej. Sumienna nauka, eksploracja nowych sfer produkcji i uważność w kontaktach z klientami – to według mnie najważniejsze, co może scementować sukces.
Nie stawiam granic między dyscyplinami i formami, które tworzę. Dostrzegam potencjał w ich kombinacjach. Nagrywam filmy reklamowe, produktowe i marketingowe, pozwalając im ewoluować. Buduję jasny, ciekawy dla odbiorcy przekaz, dążąc do zaspokojenia jego emocjonalnych i intelektualnych potrzeb. Dobra reklama to coś więcej niż narzędzie sprzedaży – to środek wyrazu dla niesamowitych historii ludzi i ich pomysłów, zmieniających świat na lepsze.
Było wiele momentów w moim życiu, które przyczyniły się do stworzenia studia TOKA w obecnym wymiarze. To jednak chęć urzeczywistniania konceptów, kształtowania ich wizualnych zarysów i nadawania im treści, stała się dla mnie ikoniczna w rozwoju marki.